יום הבוחר . ה- בחירות
רינת נחום

רינת נחום

יום הבוחר / ה- בחירות

לפני חודשיים ישבתי עם מנהל בכיר, מנהל רב ביצועים והישגים. איש מוכשר וגם נאה יש לומר …. ישבתי איתו בשונה מהפגישות שלי עם מנהלים בכירים אחרים אותם אני מלווה בתהליך ניהול הקרירה שלהם…. באותו ערב אני עם למברוסקו והוא עם בירה שאני לא זוכרת את שמה שוחחנו על בחירות . הבחירות שלנו היום יומיות הבחירות שלנו בעסקים , הקשבתי לו בקשב רב למנהל המוכשר , הקשבתי ולמדתי ממנו את מה שידעתי, אך כשהוא אמר את זה , הנושא קיבל משנה תוקף. ביום יום אני פוגשת מנהלים רבים, מנהלים שרוצים לשנות להגיע ולהעצים את היכולות שלהם . כשאני יושבת מולם אני מרגישה שלכולם בלי יוצא מן הכלל בשלב זה או אחר, יש תהליך של בחירה. ואז כשאנו מתחילים ביחד את המסע לבחירות המבוקרות החדשות אנו שמים דגש ביחד על התהליך הנכון.

באותו ערב בפגישה הנעימה עם המנהל המוכשר הבנתי עוד משהו .
שאלתי אותו , ״תגיד איך עושים בחירות נכונות״? הוא הסתכל עלי ספק מרוצה מהבמה שניתנה לו ספק מהרצון שלו שאנשים כמוני ידעו להמשיך ולסייע לאותם מנהלים בבחירות הנכונות שלהם.
תשמעי , הוא אמר .
כל שנה אני פוגש רואה ובודק כ 500 יזמים יצירתיים עם טכנולוגיה זו או אחרת, מידי יום מתדפקים על דלתי חנונים עם משקפיים , נפוליאונים בפוטנציה שחושבים שמה שהמציאו או פיתחו היא היצירה הטובה בעת הזו . את יודעת מה גורם לי להחליט במי אשקיע , את מי אטפח , את מי אוביל לאקזיט?
נו, את מי שאלתי ?
את אלה שיש להם ברק בעניים, שקולים, אחראיים, עם מוטיבציה בשמיים להצליח ולהשיג תוצאות טובות ,  את אלה עם היכולת להוביל, להנהיג, לסחוף אחריהם צוותים ואירגונים.
וואלה ? אמרתי לו …. ומה עם הטכנולוגיה? עם המוצר? עם ההמצאה?
לזה אני לא דואג הוא אמר לי, לזה אמצא בכל העולם מן הגורן ומן היקב את המהנדסים הטובים ביותר , את המפתחים הטובים ביותר, ואת הגאונים שידעו ליישם את זה .

הבנתי אמרתי למנהל המוכשר! הבנתי הכל אמרתי לו. למחרת גיליתי בעיתון שביצע עוד אקזיט לאחד המנהלים הכריזמטיים שהביא עימו את הבשורה הבאה ומכר אותה באי אילו עשרות מיליוני דולרים .
הבנתי את מה שידעתי ….
הרוח – זה מה שעושה את ההבדל, חוסן והיכולת לרוץ קדימה גם כשקשה ולהאמין שאתה לוקח אחריות על מה שאתה עושה .
שישנם ערכים עליונים שהם גוברים בזמן אמת בעת שיקול הדעת . אנשים טובים שרצים קדימה באחריות שנעים בשקיפות ובהדדיות  שרואים 360 – למעלה הצידה ולמטה . אנשים שמוסר הוא לא שם של דג עבורם , שיודעים לאזן בית בית משפחה עבודה ולבד .
מאז אני עוקבת אחריו בעיתון עם הדפים הכתומים לבדוק איזה מנהל בחר להזניק הלאה ….

נכתב בלשון זכר והכוונה לשני המינים

מוזמנים לשתף