Blog

מאמרים

תובנות מהשטח על גיוס, ראיונות עבודה, קריירה ועולם התעסוקה.

מה בין אבודים בסהרה לראיון עבודה?

אוי ואבוי אם זו תהייה התשובה שלך כשישאלו אותך מי פנתה אלייך? מי זו שעניינה אותך למשרה חדשה? או מי ביצעה לך את ההשמה, או מי ראיינה אותך??? בכל פגישה שמישהו מספר לי שפנו אליו או ראיינו אותו או רַחֲמָנָא לִצְלַן ביצעו לו השמה בעבר ואני שואלת מה שמה? שמו? איך קוראים לו? לה ?

קראו עוד

כאן בפנים טמונים הצפנים למציאת המשרה הבאה!

איך מבשלים משרה חדשה? איך מוצאים משרה טובה? איך מגיעים למשרות הכי טובות? איך עושים שינוי משרה ? איך משנים מסלול בקריירה? איך יודעים מה מתאים לי ונכון לי לפי קורות החיים שלי? 9,999,999 בערך פעמים נשאלתי את השאלות האלה ב-4 השנים האחרונות…. חוזרת לשנייה ל – 15.3.2020 ושבה לעת הזו … עוד דקה אנחנו ב3/2024. אתייחס

קראו עוד

בקובה מצאתי את כיפת הברזל המנטלית

המילים, משבר… התפתחות…ברשותכם אני לא ממש מתחברת.עזבו אותי גם מכותרות של "נעבור ממשבר להתפתחות".אין לי עניין להנכיח את המילה משבר. גם לא רוצה להיות תחת אלונקת ההתפתחות.לפני 4 שנים חזרתי מטיול של שלושה שבועות בקובה. קובה, מדינה לא מתפתחת לא מתקדמת וסביר להניח שהסטטוס הקבוע שם הוא קבוע ולא משתנה. אין להם משברים. הם חיים

קראו עוד

זה לא עניין של גאווה, אלא של בטחון עצמי

זה לא עניין של גאווה, אלא של בטחון עצמי.אתה צריך לדעת שאתה הכי טוב, בין אם מישהו אחר אמר לך את זה ובין אם לא.בעבודתי מול צ'רמנים, מנכ"לים מנהלי אגפים חטיבות ויזמים.. שמתי לב שיש להם דגשים אחרים.אם לומר את האמת, אני כבר מס' שנים לא עובדת ע״פ פרופיל משרה, זה אומר שאני מקבלת מאותם

קראו עוד

עכשיו זה תמיד הזמן הנכון

בר מצווהבספטמבר האחרון חגגתי 13 שנה.פתחתי את החברה שלי בספטמבר 2009,אז למה אני מציינת עכשיו?כי אני אישה של עיתויים.השיח עכשיו מזכיר לי את התקופה ההיא, התגובות אז היו די נוקבות,״תגידי, מה ? השתגעת? עכשיו כשכל העולם מפטר, שיש משבר עולמי, את באה כדי לגייס?״״עכשיו זה לא הזמן לפתוח חברת השמה״זו היתה רוח התקופה והתגובה.היום עכשיו

קראו עוד

להגביר ואז.. להאיץ

תשמעו סיפור,לפני מס׳ חודשים היא הגיעה אלי לייעוץ.אמרה שנגמרה לה קדנציית הרילוקשיין. צללנו ביחד עמוק לתוך כל מה שהיא יודעת לעשות. ותאמינו לי, היא יודעת הרבה מעבר למה שצריך לדעת. רק שאז, לא ממש ידעתי מה אני הולכת לעשות עם כל הטוב הזה. הכנסתי אותה לחנייה. אמרתי לעצמי בטח תבוא איזו הברקה, בטח אשבץ אותה

קראו עוד

מהו המניע?

בין שאר השאלות שאני שואלת את מי שאני מראיינת /מאבחנת, אני מקפידה לשאול את שאלת השאלות – מה המניע?מעולם לא נגמלתי מאהבת הקהל, אך איני עובדת בשביל זה. המניע העיקרי שלי נעוץ בהשפעה. ביכולת שלי להשפיע.בתחילת דרכי כמנהלת היתה דרך אחת מאד מסויימת להוציא ממני את המקסימום, את הטוב, את הכישרון, את התוצאות המיוחלות.הכל היה

קראו עוד

יהלומים לא סופרים

גם כשרו"ח שלי שואל אותי כמה השמות עשיתי השנה, אני לא עונה לו. (אימוג'י ריץ רץ)כשסבתי עליה השלום היתה נשאלת, "כמה נכדים יש לך"?היא היתה עונה "יהלומים לא סופרים".אז גם אני לא סופרת, אבל כן מספרת וגאה ב – 2 השמות השנה הכי מרגשות, הכי מאושרות, הכי שמחות ושהכי גרמו לי לבכות… מאושר.מעשה במישהו ששמו

קראו עוד

המדליקים את השמש

אתחיל מהסוף,אני מאמינה בכל ליבי כי כשהיד פתוחה לרווחה היא פתוחה לקבלה ולנתינה. זו בעיני מהות השפע, זה פתח לשפע.כן, אני מאמינה שנתינה מזמנת שפע. (זה בכלל לא משנה מה הרווח בין האצבעות כך שלעיתים אני מוציאה נותנת מבזבזת יותר ממה שאני מקבלת)הם שניים שאני זוכרת, יש כמובן עוד. אבל אותם הכרזתי בליבי כמדליקי המשואות.

קראו עוד

זיקוקים בעצמאות 2020

את סוף אפריל 2020 התחלנו בתחילת מרץ 2020 היו אלה ימי תחילת סוף רבעון ראשון. האווירה הייתה מצוינת גם כי החלו מסעות איתור יפים, רואיינו מועמדים נפלאים טובים ומוכשרים וגם כי ניכר כי תיכף מגיע האביב.

קראו עוד

הפקולטה לענייני הערכה עצמית

אין יום שאני לא נוכחת בהשפעת הילדות על המהות התפקודית במקום העבודה ובחיים בכלל. סביר להניח שבעולם פרסמו אי אלו מחקרים על "עיצוב אישיותו של האיש הבוגר – ילדות, משברים, וחוויות מכוננות". אני פוגשת המון אנשים מרתקים, מעניינים מסקרנים ( גם כאלה שפחות .. אבל הם לא

קראו עוד

הוא הלך ולא שילם על הקפה…

לא התחלה טובה של פוסט מקצועי? נכון! זוהי פריסה טקסטואלית לתפיסת עולם. מעל 10 שנים אני מי שאני היום. לפני 10 שנים הייתי מי שרצו שאהייה, ועוד לפני כן הייתי מה שציפו ממני, ולפני לפני הייתי חומר רך ביד היוצר. אבל מי סופר?! יותר מפעם אחת שאלו אותי "איך אני בוחרת" ?

קראו עוד

80% כריזמה – צפה לתוצאות טובות יותר

יותר מפעם אחת נשאלתי בשנה האחרונה את שאלת השאלות " איך אני מגיע למשרה הזו ? או במילים אחרות " יש לי את כל מה שצריך בדרישות המשרה .. אז איך אני מקבל אותה?" אין כאן קסמים, אין כאן שום דבר שצריך להמציא אותו . ה"משהו" הזה קיים או לא קיים אצל כל אחד מאיתנו, ( במינונים שונים ) כך אני משתדלת לצנן את המועמד הנלהב מהמשרה שזה עתה פורסמה.

קראו עוד

פנוי למשרה חדשה …. לבשר ברשת? להודיע בחוצות?

שנים שאני מקבלת עשרות מיילים בחודש של מנהלים המשתמשים בכותרת: Looking for my next Challenging זאת ועוד עשרות פרופילים בלינקדין בזו הכותרת … ואני שואלת ? נו אז מה ? למה הרשת כולה צריכה לדעת שאתה מחפש משרה חדשה ? שאתה פנוי ? שאתה מובטל? למה הכותרת הזו לדעתך מקדמת אותך באמת לתפקיד הבא שלך?

קראו עוד

על הדיסוננס בעולם התעסוקתי

בכח מתפרץ ובעדינות עצומה – טקסט הזוי ולא ברור, נכון? נכון כן. ככה זה עובד! כח משמע בעולם התעסוקתי – ערך, יתרון , משמעות , רלוונטיות , נחיצות. עדינות עצומה אלה החיים עצמם. כמו לומר סנטר עם מעטפת, עולם של ניגודים. על הדיסוננס באמירה צריך להתייחס בעולם תעסוקתי כמו אל יצירה. המועמד צריך לשוחח על

קראו עוד

מתי בפעם האחרונה היית אותנטי/ת?

כשהיא אמרה לי " הוא הגיע לראיון יותר מידי מוכן" .. הבנתי שיש כאן בעיה. לרוב אני מקבילה תקשורת תעסוקתית למערכות יחסים בכלל. יש יאמרו שאני "מגזימה" כשאני מקבילה לדייט בין גבר ואישה. אבל כן. כששני אנשים נפגשים לראשונה קיים צורך עז למצוא חן. למצוא חן זה בסדר. בואו נדבר על מחירים, כשאחד מאתנו מגיע

קראו עוד

יום הבוחר / ה- בחירות

לפני חודשיים ישבתי עם מנהל בכיר, מנהל רב ביצועים והישגים. איש מוכשר וגם נאה יש לומר …. ישבתי איתו בשונה מהפגישות שלי עם מנהלים בכירים אחרים אותם אני מלווה בתהליך ניהול הקרירה שלהם…. באותו ערב אני עם למברוסקו והוא עם בירה שאני לא זוכרת את שמה שוחחנו על בחירות . הבחירות שלנו היום יומיות הבחירות שלנו

קראו עוד

מי אמר שנשים מעל גיל 45 לא מתקבלות למשרות שוות?

אני רוצה לספר לכן סיפור יפה, הסיפור הוא לא הסיפור שלי, הסיפור מוכוון ראי העולם התעסוקתי בו אנו חיים. אין לי עניין כרגע להיכנס לתיאורים אנליטים והולסיטים על העולם התעסוקתי למועמדים ולנשים בפרט. אבל כן ארצה באמצעות הסיפור להמשיך לדבוק בגישתי כי בסוף היום ההחלטות מתקבלות (על ציר הזמן ב- 5 השנים האחרונות בפרט) באופן ממוקד, מלווה באינטרסים אישיים (של המנהל המדווח) ומעל הכל הגיוס הוא לא מתפשר ולבטח לא פשרני…

קראו עוד